چهارشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۹
۰ نفر

وزیر بهداشت در مراسم پویش ملی سرطان گفت: سونامی سرطان نداریم اما عوامل سرطان زا وجود دارد و باید آنها را کاهش دهیم.

پویش مبارزه با سرطان

دكتر سيدحسن هاشمي در مراسم پويش ملي سرطان كه با هدف جلب مشاركت مردم براي اصلاح باورهاي نادرست و پيشگيري از سرطان برگزار شد گفت: «آمار سرطان در ايران حدود 90هزار نفر است و پيش‌بيني مي‌شود كه در 15سال آينده حدود 70درصد افزايش يابد.» اين مهم‌ترين اظهارنظر وزير بهداشت در مراسم پويش ملي سرطان بود كه با هدف جلب مشاركت مردم براي اصلاح باورهاي نادرست و پيشگيري از سرطان برگزار شد.

دكتر هاشمي در اين مراسم يك‌بار ديگر سراغ يكي از مهم‌ترين عوامل آن يعني سيگار رفت و گفت: چرا برخي‌ها علاقه‌مند هستند كه سالي، 10هزار ميليارد تومان را دود كنند تا زودتر به كام مرگ كشيده شوند. درست است كه چيزي به نام سونامي سرطان نداريم اما عوامل بروز سرطان در ايران وجود دارد و حتي برخي از عوامل در ايران بيش از ساير مناطق هستند. وقتي نظام بيمه‌اي ما آنگونه كه بايد مطلوب نيست، مردم بايد بيشتر مراقب سلامتي‌شان باشند تا كمتر بيمار شوند اما در هرحال، اميدوارم با تقويت بيمه و تغيير ساختار آن و همچنين تجميع بيمه‌ها و از طرف ديگر، حمايت مجلس و دولت به مردم بيش از گذشته كمك كنيم.

دكتر هاشمي با اعلام وعده ايجاد ۲۲۰مركز درماني تا سال آينده در سراسر كشور، گفت: اين مراكز داراي پيشرفته‌ترين تجهيزات پزشكي است تا مردم مجبور نشوند براي درمان راهي كلانشهر‌ها شوند. بيشتر خدمات اين مراكز براي بيماران صعب العلاج خواهد بود. اگر موفق شويم مراكز جامع خدمات سلامت را براي مبتلايان به سرطان ايجاد كنيم، مي‌توانيم بگوييم مردم تا 10سال آينده جز رنج بيماري، رنج ديگري نداشته باشند.

در حاشيه اين مراسم دكتر سيدهادي ايازي قائم‌مقام وزير بهداشت هم به همشهري گفت: دولت مصمم است براي فرهنگ‌سازي‌ در امر پيشگيري از سرطان گام‌هاي مؤثرتر از گذشته بردارد به همين منظور قرار است از تمام ظرفيت‌هاي كشور براي تحقق اين مهم استفاده شود. از آنجا كه براساس آمار، سالانه حدود 90هزار بيمار مبتلا به سرطان در كشور شناسايي مي‌شوند، بهترين راهكار براي جلوگيري از افزايش آمار، پيشگيري است. در اين ميان نقش جامعه هنري و ورزشي و مؤسسات مردم نهاد بسيار تأثير‌گذار خواهد بود تا در كنار دولت و با همكاري هم قدم‌هاي مؤثر‌تر برداشته شود. در جلسات متعددي كه با نخبگان جامعه هنري و ورزشي و مؤسسات مردم نهاد و خيرين محترم داشتيم اين عزيزان تمايل خود را نشان دادند و قبول كردند كه به برنامه پويش ملي سرطان كمك كنند.

در اين مراسم از آقايان دكتر محمد علي محققي، دكتر محمد اسماعيل اكبري، دكتر رضا ملك‌زاده و دكتر اردشير قوام‌زاده به‌دليل خدمات ارزنده آنها در تحقيق و پژوهش و درمان بيماران مبتلا به سرطان ‌ تقدير شد.

  • بازديد وزير بهداشت از نمايشگاه و جشنواره محصولات ارگانيك

وزير بهداشت روز گذشته از جشنواره و نمايشگاه محصولات ارگانيك‌كه به همت شهرداري تهران در بوستان گفتگو برپا شده است، بازديد كرد. دكتر سيدحسن هاشمي در بازديد از اين نمايشگاه گفت: از شهرداري تهران تشكر مي‌كنم كه با برپايي چنين نمايشگاهي مردم را به مصرف غذاهاي ارگانيك تشويق مي‌كند. او گفت: با اينكه محصولات ارگانيك بسيار سالم هستند اما درباره آنها كم اطلاع‌رساني شده است. اين محصولات صادر مي‌شود اما مردم محروم هستند. اميدواريم بتوانيم با اطلاع‌رساني و تشويق مردم به مصرف اين قبيل محصولات و البته با قيمت‌هاي مناسب و حمايت از افرادي كه اين چنين محصولاتي را توليد مي‌كنند، در جهت ترويج مصرف محصولات ارگانيگ گام برداشته شود.

کد خبر 286288

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha